2-op-reis.reismee.nl

Dag 23: Van San Simeon naar Santa Barbara

Vandaag niet zo veel bijzonders te melden. We hebben de kustweg verder afgereden. Nog veel mooie stukken gezien; later ging hij over in Highway 101 en meer het binnenland in. Het waait nog steeds erg hard. Bij ´Pismo Beach´ (best een leuk stadje) vonden we een strand met paar duinen. Aan de onderkant van een duin was de wind minder en hebben we een boekje gelezen.

Later naar Santa Barbara gereden. Duidelijk een wat duurder stadje, maar eigenlijk niet zo heel veel te beleven. Er is wel een houten pier met restaurantjes e.d. en we zien een zeehondje in de zee zwemmen! Wat ook grappig is om te zien zijn de pelikanen (nog nooit eerder in het wild gezien!). Ze cirkelen boven het water en storten dan loodrecht naar beneden als ze een vis zien. Soms nog om hun as wentelend ook. Het doet me denken aan vliegtuigen uit de 2e wereldoorlog die neergeschoten worden en in zee storten. Zeker als er recht voor onze neus 3 in formatie tegelijk naar beneden storten! Later zit er een eigenwijze Pelikaan op de pier die niet bang is voor mensen; hij zit te loeren op de vangst van de vissers en laat zich niet wegjagen. Grappige beesten!

mam

jammer dat jullie niet lekker van het zonnetje aan het strand konden genieten, hier was het 24 graden, de pinksterdagen waren goed, wel veel wind. Maar het zit er bijna op, wat zal droppie blij zijn dat jullie weer thuis zijn, en wij ook natuurlijk, helaas kunnen wij jullie niet ophalen, Ben moet werken. Hele goeie reis en tot gauw. Liefs Mam en Ben xxx

Corine

Lieve luitjes het zit erop en volgens mij is het imposant en geweldig geweest en nu even uitrusten.'Goede en behouden reis en tot gauw weer.
Szeretettel és puszi Corine