2-op-reis.reismee.nl

Drag 1: Helmond naar Verbania

Dag 1 van De Grote Alfa Giulietta Afscheidstoer.

Na ruim 4 jaar (het leasecontract is al in februari dit jaar verlopen) moet de (ondanks al de gebreken) geliefde Giulietta vervangen worden. Hoe beter afscheid te nemen dan nog 1 keer met de Bella naar Italië?

Bijna volgens planning vanochtend vertrokken uit het koude Nederland (11 graden). De reis ging bijzonder voorspoedig, geen enkele file gehad en om 19:00 waren we op onze bestemming bij Lago Maggiore: Hotel Zust in Verbania. Dat is nog 5 minuten eerder dan TomTom aangaf bij vertrek en dat is nooit eerder gelukt. Meestal komt er wel 1-2 uur bij vanwege files en stops om te tanken en te eten. Maar deze keer niet dus: we zijn er blij mee! Het laatste stuk langs het meer is op zijn Italiaans: smal, bochtig maar mooi en met de auto in standje Dynamic zit ik heerlijk te sturen.

De omgeving is mooi, het weer redelijk (19 graden en redelijk zonnig) en het hotel is prima. Geen superdeluxe, dat wisten we maar het is boven verwachting netjes, we worden weer heel vriendelijk onthaald en het uitzicht vanaf het balkon is prachtig.