2-op-reis.reismee.nl

Dag 20: San Francisco

Na weer een prima ontbijtje uitgechecked bij de Berkshire Inn, afscheid genomen van de eigenaar (Kevin) en koers gezet naar San Francisco. Daar komen we rond 2 uur aan. Te vroeg om al een motel te zoeken, dus we kijken eerst bij Fishermans Wharf rond. Dat is de bekendste plek waar alle leuke winkeltjes e.d. zijn. Je auto parkeren is wel lastig en kost je minimaal $15. We kopen alvast kaartjes voor een excursie naar Alcatraz morgen. Pier 39 is een pier met allemaal leuke winkeltjes en eettentjes (en hele lekkere ijsjes

Tongue out
) , straatartiesten, etc. Op het eind staat een straatartiest die een hele leuke show geeft die we afkijken.

In de haven liggen een aantal houten vlotten. Daarop liggen heel veel zeeleeuwen te zonnen. Grappig om te zien hoe ze elkaar wegduwen met luid geblaf (mmh, hoe heet het geluid dat zeeleeuwen maken?). Ze zijn hier gekomen na de aardbeving van 1989 en omdat er veel vis zit kwamen er steeds meer en namen ze de haven over. Eind 2009 verdwenen ze even mysterieus als dat ze gekomen waren, maar in maart 2010 keerde er een stuk of 80 terug.

Dan gaan we op zoek naar een motel. We rijden eerst een beetje zomaar rond en voor we het weten zijn we bij de Golden Gate Bridge! Bij de brug is een uitkijkpunt waar we uitstappen, foto’s maken en een stuk over de brug wandelen.

We nemen een motel op Lombard street, niet al te ver lopen van Fishermans Wharf. Daar gaan we lopend terug naar toe voor het avondeten. We eten heerlijk (maar niet zo goedkoop) vis in een restaurant met uitzicht aan de haven. Maar het is al best laat; we lopen er binnen rond half 10 en gaan naar 10 uur als laatste weg. Nog even bij de zeeleeuwen kijken en dan terug naar het motel.