2-op-reis.reismee.nl

Dag 15: Yellowstone (en Grand Teton)

Na weer een stevig ontbijt hebben we ons hotel verlaten. We wilden nog naar Old Faithful. Dat is een geiser die erg voorspelbaar is; hij barst iedere 90 minuten uit. De uitbarstingen kunnen tot op 10 min na nauwkeurig voorspeld worden. Donderdag waren we in de avond trouwens ook al even bij Old Faithfull geweest maar toen was de uitbarsting net geweest toen we aankwamen, we zagen nog net de laatste druppels. Toen we vandaag aankwamen hadden we nog ongeveer een half uur tot de volgende uitbarsting, dus we hebben eerst andere geisers die daar in de buurt zijn bekeken. Er liggen in dit gebied de meeste geisers bij elkaar van het hele park. Na de wandeling en de “show” van Old Faithfull (er staan bankjes opgesteld alsof het een theater is) gaan wij richting de South Entrance om het park te verlaten en terug naar het zuiden te reizen.

We stoppen onder weg nog bij Yellowstone Lake. Het is helaas net te fris om te picknicken, dus het word een broodje in de auto.

Onze weg gaat door een ander nationaal park (Grand Teton) heen met mooie bergen en meren. Schitterend uitzicht!!!!

Wij hebben de keuze om op de snelweg te gaan (beetje omrijden) of via de binnen wegen. Wij kiezen voor het laatst en rijden door de gezellige dorpen heen. Ook als het donker is nog door de bergen, dus goed opletten op de hertjes die af en toe langs de weg staan!

mama

Het had wel wat warmer mogen zijn, vinden jullie niet?Maar het blijft prachtig, die natuur daar. Wij zijn op Ben zijn verjaardag naar Duitsland gegaan Koningswinter was ook heel mooi. we hebben vanmiddag met droppie op bed gelegen en knorren dat ze deed. nou liefs van ons.