2-op-reis.reismee.nl

Dag 12: Bryce Canyon en onderweg naar Yellowstone

Het weer zag er vanochtend niet echt lekker uit om te wandelen in Bryce Canyon. Er hingen grote donkere wolken boven de berg in de richting waar wij naar toe moesten. Maar we zijn optimistisch en gaan op pad! Als we in Bryce Canyon aankomen is het 4 graden en het waait flink. We gaan hier dus niet weer zo’n lange wandeling maken! Bryce is ook heel mooi, veel recht op staande rotsen (Hoodoo’s worden die hier genoemd). Het park is een weg van 18 mijl waarbij de view points steeds vanaf een andere plek de canyon inkijken. We stoppen er bij een paar en rijden de weg helemaal af. Overal is het mooi, maar best koud. Het is wel droog. Paar dagen geleden lagen we nog te bakken aan het water en hier lopen we te rillen van de kou! Onze stops zijn dus kort: aaaah, oooooh, foto’tje, video’tje en snel weer in de auto!

Als wij uitgekeken en uitgewaaid zijn gaan we de lange weg naar Yellowstone beginnen. Plan is om even bij Salt Lake City naar de zoutvlakten te kijken en dan door naar Pocatello om daar te overnachten, dan zijn we al een heel stuk. Even bij de Subway (thank God for those!) broodjes en 2 bekers koffie halen (voor kaching! maar $20!) en karren maar! Het eerste stuk is highway (soort provinciale weg) en best mooi. We zien een paar hele donkere wolken over de bergen hangen en jawel, na wat bochten wringt onze weg er recht door. Buitje! De eerste rit in de regen hier, maar het regent niet superhard.

Bij Salt Lake City ligt dus een groot (deels opgedroogd erg zout) meer. Ik (Onno) wil graag de Bonneville Speedway zien; het deel van de vlakten waar ze autoraces houden en snelheidsrecords breken. Ook bekend van Top Gear ;o) en ik zie mezelf al met de Jeep wat donuts maken daar. Maar Bonneville is te ver, dus we zetten koers naar een dorpje waarvan we denken dat we ook bij de zoutvlakten kunnen komen. We komen uiteindelijk bij een state park aan: $9,- voor de weg naar een eilandje (Antelope Island) waar verder weinig aan is. Tot mijn teleurstelling is het meer hier een echt meer –en geen opgedroogde zoutvlakte- dus je kunt er niet met je auto in. Nou ja, in zou wel kunnen, eruit wordt dan moeilijk! J We eten bij een Italiaan en ondertussen is het al aardig laat. Pocatello halen zou nog kunnen maar dan wordt het 23:15 voor we daar zijn en dan moeten we nog een motelletje zoeken. We rijden nog een stukje en besluiten dan om rond 9:30 een motel te pakken in Brigham City. We hebben eindelijk een boekje met kortingsbonnen gevonden dus vanavond zitten we lekker goedkoop!