2-op-reis.reismee.nl

Dag 10: Antelope Canyon & Lake Powell

Wij zijn vandaag eerst bij Antelope Canyon geweest. Dat is een canyon waar je doorheen kan lopen en het licht dan van boven heel mooi naar binnen schijnt. De tour vertrok vanuit de stad waar wij hebben overnacht, net naast ons motel. Na het ontbijt zijn wij langs geweest om te vragen of ze nog plaats hadden voor de tour van 11.30. De canyon is dan op zijn mooist. We hebben geluk en mogen mee. We hebben nog even tijd om terug naar het hotel te gaan en onze koffers in de auto te zetten en uit te checken. Wij worden met jeep naar de canyon gebracht door onze persoonlijke Navajo gids. Na ongeveer 20 minuten rijden komen wij bij de ingang van de canyon. Wij krijgen een rondleiding en maken heel veel prachtige foto’s.

Na de tour hebben we erg honger (het ontbijt bij de hotels is niet echt vullend). We halen broodjes en rijden naar Lake Powell. We vinden daar een leuke picknick plek met een prachtig uitzicht op het meer.

Als we onze broodjes op hebben zoeken we het strand op. We kunnen met de auto helemaal tot het water.

Het begon helaas rond 5 uur erg te waaien dus we pakken onze handdoeken en rijden richting Kanab waar we vanavond willen overnachten. Na wat zoeken naar een slaapplek (die niet te duur is) vinden we een motel. De buitenkant is niet erg indrukwekkend maar wij gaan toch even vragen wat het kost. Er zit een oude man achter de balie die ons eerst de kamer laat zien. Er wacht een grote verassing op ons als we de deur openen: de kamer ziet er erg stijlvol en netjes uit. Hier blijven we! Eerst even het zand (nog van de canyon) van ons afspoelen en daarna gaan we uit eten. Het eerste restaurant dat we tegen komen ziet er gezellig uit. Het eten was erg lekker en het bediening heel vriendelijk.

We zijn trouwens nu in Utah waar het een uur later is dan in de andere staten waar we tot nu toe waren.