2-op-reis.reismee.nl

Dag 3: Universal Studio's

Na het ontbijt hebben we onze koffers weer in de auto gezet en zijn we richting Universal Studio gereden. Het bleek maar 5 minuten rijden van ons hotel.

Wij hebben eerst een studio toer gedaan. Wij reden langs de film sets. Het blijkt dat veel sets bij meerdere films worden gebruikt. Wij hebben de echte filmwereld ook beleefd met speciale effecten en trucs. Wij hadden na de toer nog even tijd voor de volgende show. Die tijd was net genoeg om bij de Animal Actors te kijken; een show met getrainde dieren. Daarna zijn we naar Water World gegaan. Toen iedereen plaats genomen had (wij gelukkig al net in de rij waar je niet nat kon worden) begon de show. Het verhaal was op de film Water World gebaseerd met veel actie.

Wij hebben de hele middag nog attracties bezocht (The Simpsons Ride, Mummy, Jurassic Park en Shrek).

Het park ging om 17.00 dicht. Nog even boodschappen doen en dan richting Dealt Valley. Een supermarkt vinden was geen probleem. Maar toen raakte ons navigatie systeem in de war. We hebben minstens een half uur rondjes gereden. Nog goed dat wij ook een ouderwets kaart hadden. Snel de juiste richting zoeken en daar gaan we… Stevig stukje rijden, het laatste stuk duurt toch wat langer als we dachten. Op de site van het resort dat we gereserveerd hadden stond geen adres, alleen een routebeschrijving. En die komt niet overeen met wat onze navigatie wil, maar daar stond alleen de plaats in. We weten dus niet helemaal zeker of we wel goed rijden. Dat laatste stuk in het donker door Death Valley is dus wel spannend. Helemaal als de weg ook nog heuvelachtig wordt. Maar we vinden het en we zijn er rond kwart over elf.

Bij Death Valley zijn maar 4 hotels. Drie daarvan zijn niet te betalen ($300+ per nacht). Wij hebben het ‘Panamint Springs Resort' aan de west zijde. Dat ligt voor ons aan de goede kant en gaat nog qua prijs (ong. $100). We hadden gisteren gereserveerd, en we hadden laten weten dat we laat zouden arriveren. We kregen een mailtje terug dat we kamer 8 hadden, dat het licht aan zou zijn, de deur niet op slot en de sleutel in het nachtkastje . Dat was inderdaad zo, en dat was lekker makkelijk. We hebben het juiste huisje zo gevonden.

mama

dat stuk in het donker door death valley, zag ik niet zitten, maar jullie hebben het gered.n"koppie van droppie en de groetjes van ons. ( hier is het koud)

je zus

hey leuk dat wij zo alles kunnen volgen lijkt me helemaal te gek daar doen jullie wel een beetje uitkijken ?
dikke kus van ons in het niet zo zonnige eindhoven

de andere andrea :-)

Het lijkt alsof jullie een leuke tijd hebben in mijn vaderland :-)

Groetjes, Martin & Andrea

mieke (nuenen)

Hallo Andrea en Onno,
te gek wat jullie nu al zien en mee maken,geniet van jullie
trip en van elkaar.
groetjes, Tiny en Mieke.

Johan & Monique

Leuk om jullie zo te volgen!

Jullie missen hier niks! Het regent en het is koud!
Heel veel plezier, take care & have fun!

Johan, Monique, Lianne & Lieke

Katalin

Sziasztok,

Jo otlet ez a weboldal! orulok hogy jo elmenyekben van reszetek (a helikoptert a Grand Canyon felett en is kiprobalnam ha-ha) es hogy mi is egy kicsit reszesei lehetunk a ti nyaralasotoknak (itt ugyanis ujra bekoszontott a tel halleluija!!) Erezzetek jol magatokat, sok puszi kati